vrijdag 20 augustus 2010

Al doende leert men!

Dat gezegde kwam ineens in me op: Al doende leert men.

Enorm veel geleerd de laatste tijd. In eerste instantie met allemaal zaken uitzoeken via internet en boeken. Duurzaamheid, zonnenergie, water zuiveren etc. etc. Maar naast opzoeken ook vooral gewoon door te doen!
Ik bedoel: toch maar een was- toilethok gebouwd. Mét werkend composttoiletje erin. Best trots op!

En zonnepanelen aangesloten op de accu, en apparatuur aan gehangen. Welliswaar niet in één keer goed, en met telefonische hulp van Dion, maar het werkt mooi wel nu. Ik typ dit op m'n laptop onder mn zelf aangesloten lamp...
Wederom met hulp van Dion weer opgepikt hoe je stroomzaken en verbruik omrekent, zowel 12 als 220 Volt.

En het weekend met Marco heeft me veel geleerd over natuur: insecten, bomen, planten en paddestoelen.

Heerlijk zo doende leren!

1 opmerking:

  1. Ha broertje,

    Je bent een behoorlijk natuurmens geworden. Wie had dat ooit gedacht van jou. Ach joh als je maar gelukkig bent. Maar het lijkt mij niets om in een tent te wonen. Ieder zijn ding.

    Groetjes van Francisca

    BeantwoordenVerwijderen